1. Zentai Gabriella: Csoportos konzultációkkal kombinált távoktatás árkalkulátor képzésben. Kísérleti kurzus.
In: Távoktatás Magyarországon 1970-1980. (Szerk. Várnagy Mariann.) Felsőoktatási Koordinációs Iroda. Budapest, 1992.
2. Zentai Gabriella: Research and development on Distance Education in Hungary (Kutatás és fejlesztés a távoktatásban Magyarországon).
In: Conference Abstract. XVI. World Conference of ICDE in Bangkok. ICDE, Nonthaburi, Thailand 1992.
3. Farnes, N., Woodley, A., Zentai, G.: Network Models for Distance Education and the Hungarian Proposal. (Távoktatási hálózat modellek és a magyar javaslat.)
Research Report No. 67. IET, The Open University, Milton Keynes, 1992. p.47.
4. Zentai Gabriella: A munka melletti képzés új rendszerének kialakítása a felsőoktatásban, különös tekintettel a távoktatásra.
In: A magyar felsőoktatás fejlesztése 2000-ig. (Szerk. Barkó Endre) Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, 1992. pp. 159-169.
5. Zentai Gabriella: A távoktatás nemzetközivé válása Európában. (Előadás a II. Nemzetközi Szakképzési és Taneszköz Konferencián.)
AV Kommunikáció. Budapest, 1994.
6. Zentai Gabriella: Távoktató kurzusok tervezése és kivitelezése.
Kísérleti távoktató tananyag, EDE-Hungary, Európai Távoktatás, 1995. 90 p.
7. Zentai Gabriella: Adaptation Problems of ODL Systems and Courses in CEE Countries (Távoktató rendszerek és távoktató kurzusok adaptációjának problémái a közép- és kelet- európai országokban.)
In: Report of the 1996. EDEN konference, Futuroscope, Poitiers.
8. Zentai Gabriella: Távoktató kurzusok tervezése és kivitelezése.
Távoktató tananyag, EDE-Hungary, Európai Távoktatás, 1999. 126 p.
9. Zentai Gabriella: A tudás ellenőrzése a nyitott szakképzésben.
In: Tanulmányok a nyitott szakképzésről. 2. kötet. (Szerk. Papp Lajos.): Műegyetemi Távoktatási Központ, Budapest, 1999. 292-306 pp.
10. Zentai Gabriella: Távoktatási rendszerek tervezése, távoktató kurzusok és tananyagok fejlesztése, tananyagok írása.
Kísérleti távoktató tananyag, TÁVOK, 2001. 170 p.
11. Zentai Gabriella: Távoktatás vagy kompetenciák? Egy MAB tag tapasztalatai.
Magyar Felsőoktatás, 2003/1-2-3. 58-61 pp.
12. Zentai Gabriella: Távoktatási rendszerek tervezése, távoktató kurzusok és tananyagok fejlesztése, tananyagok írása.
Távoktató tananyag, TÁVOK, 2004. 216 p.
13. Zentai Gabriella: Távoktatás a pedagógus-továbbképzésben.
Tanulmány a pedagógus-továbbképzés távoktató programjainak megalapozásához. SuliNova Kht. 2004. 83 p.
14. Zentai Gabriella: Rugalmas tanulás – élethosszig tartó tanulás.
Pályázati Pavilon, 2007. novemberi szám.
15. Zentai Gabriella: Távoktatási rendszerek tervezése, távoktató kurzusok és tananyagok fejlesztése, tananyagok írása.
Távoktató tananyag, TÁVOK, 2012. 190 p.
16. Zentai Gabriella: A nem formális tanulás helye, szerepe, az élethosszig tartó tanulás folyamatában, a rugalmas tanulással összefüggésben. Tanulmány.
XXI. Apáczai Napok 2017. Nemzetközi Tudományos Konferencia, Győr.
17. Zentai Gabriella, Krnács András: Távoktatási rendszerek tervezése, távoktató kurzusok és távoktató tananyagok tervezése, tananyagok írása. Távoktató tananyag.
TÁVOK, 2019. 200 p.